Kamień Śląski
7 kwietnia klasy: IIA, IIIA i III C
Kwiecień - plecień nie zniechęcił nas do wyjazdu /szkolnym autobusem/ na wycieczkę do Kamienia Śląskiego. Szare chmury walczyły ze słońcem o wyłączność na niebie, a pojedyncze płatki śniegu przez chwilę konkurowały z rozkwitłymi, różowymi kwiatami ozdobnych jabłoni.
Cel został jednak osiągnięty. Lotnisko. Pole golfowe. Farma fotowoltaiczna. Kompleks parkowo-pałacowy. Wieża dzwonów. Sanatorium.
Nie ma złej pogody na spacery, a jedynie niewłaściwie ubrani turyści. Nam się wszystko udało, tym bardziej, że po powrocie czekały na nas przytulnie ciepłe klasy :} i obiadek :}!
Elżbieta Rupowska
Wizyta w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Opolu
Udział w audycji muzycznej umożliwił uczniom kontakt z muzyką żywą, był doskonałą okazją do rozwijania pasji muzycznych. Wizyta w szkole muzycznej była inspirującym doświadczeniem, które na pewno na długo pozostanie w pamięci uczestników.
Serdecznie dziękujemy organizatorom za ciepłe przyjęcie i możliwość udziału w tak wyjątkowym wydarzeniu!
Wizyta w Izbie Pamięci Solidarności w Opolu
W dniu 07.04.2025 roku klasa 8a przybyła do Centrum Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta Opola przy ul. Damrota 1. Uczniowie mieli okazję zwiedzić Izbę Pamięci Solidarności. Młodzież zobaczyła czasy tworzenia się związku zawodowego Solidarność, jego burzliwe dzieje i wydarzenia związane z ważnymi dla Polski solidarnościowymi rocznicami historycznymi. W szczególności w okres stanu wojennego bardzo dramatycznych dla tych ludzi.
Wystawa pokazała młodzieży część polskiej historii, nie tylko z podręcznika, ale przede wszystkim poczucie bycia w środku wydarzeń 1981 roku - "żywa lekcja historii". W stacjonarnym aparacie telefonicznym uczniowie mogli usłyszeć głos cenzury: „rozmowa kontrolowana", zobaczyć na wystawie oporniki, maszynę do pisania oraz wiele innych przedmiotów i dokumentów z czasów PRL.
Teresa Podolak
Jak odnaleźć spokój i równowagę?
W marcu w szkole przy ulicy Bytnara Rudego odbył się cykl zajęć warsztatowych pt. „ Jak regulować emocje?”, w których brali udział uczniowie ze wszystkich klas. Celem tych spotkań było rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych i poznanie różnych technik radzenia sobie z napięciem związanym z lękiem, złością, smutkiem, strachem oraz zapoznanie z adaptacyjnymi i akceptowalnymi społecznie strategiami kontrolowania emocji.
Zajęcia podzielone były na pięć stref ćwiczeniowych. W pierwszej z nich uczniowie rozpoznawali i nazywali uczucia, następnie tworzyli gadżety wspomagające wyciszanie złości i powrót do równowagi, przy kolejnej stacji mieli okazje uczyć się technik oddechowych. Dalszym etapem była nauka zmniejszania napięcia poprzez aktywność fizyczną i stymulacją sensoryczną. Warsztaty kończyła sesja relaksacji metodą Jacobsona.
Warsztaty dostarczyły uczniom dużo radości i śmiechu, propozycje zabaw i ćwiczeń okazały się dla nich interesujące i angażujące, stanowiły okazję do integracji i zacieśniania więzi rówieśniczych. Każdy uczestnik zabrał ze sobą własnoręcznie wykonane butelki sensoryczne i gniotki.
Dziękujemy za zaangażowanie i pozytywny odbiór, już niedługo wrócimy z nowymi projektami.
Monika Bilik, Ida Parfimczyk
Zwierzęta duże i małe
W środę 2 kwietnia uczniowie klas 2a, 2b, 3a, 3b i 3c wzięli udział w integracyjnych warsztatach, których celem była wspólna zabawa poprzez ruch, muzykę i aktywność artystyczną.Podczas zajęć dzieci wcielały się w różne zwierzęta, wykonując charakterystyczne ruchy do treści piosenek – od pingwina, przez liska, węża i gąsienicę, aż po brudnego kotka. Warsztaty sprzyjały nie tylko zdobywaniu wiedzy, ale i rozwijaniu koordynacji, kreatywności oraz umiejętności współpracy w grupie.Zwieńczeniem spotkania były prace plastyczne – każde dziecko stworzyło własnego „kotka”, który dopełnił tematykę dnia.
Małgorzata Topolnicka i Natalia Turlejska
https://drive.google.com/file/d/1U3w_20yDNIIkUhib2X7c4hQmo4qdKUgi/view?usp=drivesdk