Jak odnaleźć spokój i równowagę?
W marcu w szkole przy ulicy Bytnara Rudego odbył się cykl zajęć warsztatowych pt. „ Jak regulować emocje?”, w których brali udział uczniowie ze wszystkich klas. Celem tych spotkań było rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych i poznanie różnych technik radzenia sobie z napięciem związanym z lękiem, złością, smutkiem, strachem oraz zapoznanie z adaptacyjnymi i akceptowalnymi społecznie strategiami kontrolowania emocji.
Zajęcia podzielone były na pięć stref ćwiczeniowych. W pierwszej z nich uczniowie rozpoznawali i nazywali uczucia, następnie tworzyli gadżety wspomagające wyciszanie złości i powrót do równowagi, przy kolejnej stacji mieli okazje uczyć się technik oddechowych. Dalszym etapem była nauka zmniejszania napięcia poprzez aktywność fizyczną i stymulacją sensoryczną. Warsztaty kończyła sesja relaksacji metodą Jacobsona.
Warsztaty dostarczyły uczniom dużo radości i śmiechu, propozycje zabaw i ćwiczeń okazały się dla nich interesujące i angażujące, stanowiły okazję do integracji i zacieśniania więzi rówieśniczych. Każdy uczestnik zabrał ze sobą własnoręcznie wykonane butelki sensoryczne i gniotki.
Dziękujemy za zaangażowanie i pozytywny odbiór, już niedługo wrócimy z nowymi projektami.
Monika Bilik, Ida Parfimczyk
Zwierzęta duże i małe
W środę 2 kwietnia uczniowie klas 2a, 2b, 3a, 3b i 3c wzięli udział w integracyjnych warsztatach, których celem była wspólna zabawa poprzez ruch, muzykę i aktywność artystyczną.Podczas zajęć dzieci wcielały się w różne zwierzęta, wykonując charakterystyczne ruchy do treści piosenek – od pingwina, przez liska, węża i gąsienicę, aż po brudnego kotka. Warsztaty sprzyjały nie tylko zdobywaniu wiedzy, ale i rozwijaniu koordynacji, kreatywności oraz umiejętności współpracy w grupie.Zwieńczeniem spotkania były prace plastyczne – każde dziecko stworzyło własnego „kotka”, który dopełnił tematykę dnia.
Małgorzata Topolnicka i Natalia Turlejska
https://drive.google.com/file/d/1U3w_20yDNIIkUhib2X7c4hQmo4qdKUgi/view?usp=drivesdk
Obchody Dnia Świadomości Autyzmu
2 kwietnia obchodziliśmy Dzień Świadomości Autyzmu, który ma na celu szerzenie wiedzy, zrozumienie i akceptację osób z autyzmem. Tego dnia nasza szkolna społeczność przyszła do szkoły ubrana w niebieskie barwy. Kolor niebieski ma głębokie znaczenie – kojarzy się ze spokojem, nadzieją oraz nieograniczonym potencjałem osób ze spektrum autyzmu. W ramach wydarzenia, każdy z uczniów stworzył serce z własnym imieniem lub odbiciem dłoni, które później przykleiliśmy na dużym, wspólnym sercu. Ta aktywność nie tylko podkreśliła naszą jedność, ale również pokazała, jak ważne jest wsparcie i akceptacja dla osób z autyzmem.
Na koniec zrobiliśmy wspólne zdjęcie, trzymając niebieskie baloniki, które dodatkowo podkreślały atmosferę radości i wsparcia. Dziękujemy wszystkim za obecność i aktywne uczestnictwo w tym wyjątkowym dniu!
Beata Tileczek i Dorota Świerkot
Światowy Dzień Trisomi 21
" Jedyną prawdziwą niepełnosprawnością w życiu jest złe nastawienie”
W Światowym Dniu Trisomi 21, popularnie zwanym Dniu Kolorowej Skarpetki uczeń klasy 7b Mateusz wraz z wychowawcą Agnieszka Bulą napisali list do uczniów klasy 2a Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 w Opolu. Cele listu było przybliżenie czym jest Trisomia 21 – potocznie zwanym Zespołem Dawna. Uczniowie PSP nr. 5 zapoznali się, jak wygląda dzień Mateusza, jako ucznia szkoły specjalnej. W odpowiedzi uczniowie klasy 2a PSP nr. 5 przygotowali i zaadresowalii pocztówki z pozdrowieniami dla Mateusza, które można podziwiać na gazetce w klasie 7b w sali 19.
wych. Agnieszka Bula
Praktyka ogrodnicza
Klasy 1B, 2B, 3B S P D P. pojechały na praktykę ogrodniczą do Luboszyc. Ćwiczyliśmy posługiwanie się narzędziami ogrodniczymi: sekatorem i grabiami. Wcinaliśmy sekatorem krzewy. Nosiliśmy pocięte gałęzie na stertę. Grabiliśmy liście i porządkowaliśmy teren. Na końcu zrobiliśmy ognisko. Dziewczyny przygotowały dużo patyków na ognisko. Piekliśmy kiełbasę oraz chleb na ognisku. Było smacznie i wesoło.
Mateusz Waldyra